W słoneczny, lipcowy poranek grupy parafialne Chór Dziecięcy ,,Biedronki” oraz Ministranci wraz z opiekunami wyruszyli na wakacyjną przygodę.

Rozpoczęliśmy od wizyty w Pelplinie, gdzie udaliśmy się na Górę upamiętniającą wizytę św. Jana Pawła II w 1999 roku. Następnie ruszyliśmy do Osieka, gdzie zameldowaliśmy się w parafialnym domu pielgrzyma.

Kolejnym punktem naszej podróży było odwiedzenie Izby Kociewskiej w pobliskich Wycinkach, gdzie „cofnęliśmy się w czasie”. Mieliśmy okazję zobaczyć przedmioty codziennego użytku, których używali nasi dziadkowie, a nawet pradziadkowie. Pani Przewodnik szczegółowo wytłumaczyła do czego służył każdy z nich. Wpisaliśmy się do pamiątkowej księgi i ruszyliśmy dalej odkrywać uroki Osieka.

W drodze powrotnej zawitaliśmy na pobliski plac zabaw. Na koniec dnia integrowaliśmy się podczas wspólnych zabaw przy ognisku.

Kolejny  dzień rozpoczęliśmy wcześnie rano - obudziły nas dźwięki gwizdka, ogłaszające rozgrzewkę sportową na świeżym powietrzu. Zjedliśmy pyszne śniadanie, dodające energii, a więc byliśmy zwarci i gotowi na rozpoczęcie kolejnego punktu naszych parafialnych wakacji, a mianowicie - Marszu na Orientację.

Pan Artur z UKS „Włóczykij” odpowiednio przygotował nas do tej wyprawy - uczyliśmy się jak czytać mapy oraz jak korzystać z kompasu. Podzieleni na grupy, wyruszyliśmy w okolice jeziora Tuszynek. Naszym zadaniem było zdobywanie poszczególnych punktów kontrolnych oznaczonych na mapie. Do celu dotarliśmy po prawie 9 km - zmęczeni, ale radośni i usatysfakcjonowani.

Po krótkim odpoczynku, przeszliśmy do najważniejszego momentu tego dnia - Mszy św. w parafii pw. Św. Rocha. Ks. Piotr, który pochodzi z parafii Osiek,  przybliżył nam historię życia tego wyjątkowego świętego.

Dzień zakończyliśmy ogniskiem, do którego dołączyli nasi bliscy. Nie zabrało wspólnych zabaw, tańców i śpiewów.

W ostatni dzień naszej wakacyjnej przygody ruszyliśmy w kierunku serca naszej diecezji - do Pelplina. Odrywanie uroków tego wyjątkowego miejsca rozpoczęliśmy od zwiedzania Bazyliki Katedralnej. Następnie Kleryk Paweł pochodzący z naszej parafii oprowadził nas po seminarium, a Ksiądz Wiesław - dyrektor Collegium Marianum pokazał nam tutejszą szkołę.

Po tych ciekawych doświadczeniach mieliśmy okazję wcielić się w rolę dziennikarzy, dzięki wizycie w Radiu Głos. Pan Miłosz zaprezentował nam studio nagrań, studio emisyjne oraz wóz transmisyjny. Wytłumaczył nam również na czym polega jego praca.

Naszą wycieczkę zakończyliśmy spacerem po ogrodach biskupich, gdzie zjedliśmy lody w pięknej, cysterskiej kawiarni.

To był wspaniały wyjazd, pełen przygód i radości. Wracamy do domów bogatsi o nowe przyjaźnie oraz piękne wspomnienia.

W tym miejscu chcielibyśmy wszystkim, którzy przyczynili się do tego pięknego wyjazdu podziękować za okazane dobro i wsparcie. Dziękujemy ks. Januszowi Lipskiemu - proboszczowi parafii św. Wojciecha w Starogardzie Gdańskim, ks. Zdzisławowi Ossowskiemu – proboszczowi parafii św. Rocha w Osieku, przewodnikom z Wycinek i Pelplina, Pani Elżbiecie Regosz, Panu Arturowi Fankidejskiemu, Panu Ste­fanowi Kukowskiemu- wielkiemu mistrzowi Kon­fed­er­acji Orderu św. Stanisława, Panu Tadeuszowi Wło­dar­czykowi i Przedsiębiorstwu Iglotex ze Skórcza, rodzicom, wszystkim opiekunom, a nade wszystko dzieciom za ich zaangażowanie i przepiękne uśmiechy.